Dag 30 : La Charité-sur-Loire - Couy

11 september 2025

Bedankt voor de vele reacties na de extra lange dag van gisteren.

Vandaag was geen superdag : het lichaam voelde deze morgen nogal stram aan. Het landschap en de omgeving kregen slechts een 6 op 10 en kort na de middag begon het te regenen 😬. Eerst kleine en korte buitjes die, langzaam naar zeker, overgingen in langdurige regenbuien. Gelukkig voldeed de poncho en valt er geen waterschade te melden.

De dag begon nochtans vrij zonnig.

1000018329

De tocht begon met het nogmaals dwarsen van de Loire. Ik sliep deze nacht in een  hotel op een eiland in de Loire.

1000018330

De stad verlaten moest langs een grote en drukke weg. Gelukkig was er een voet- en fietspad. (Ter info : meestal is dit niet het geval)

1000018340

Onderweg kwam ik een 'merkwaardige boom' tegen : het betrof een (meerstammige) eik met een omtrek van 10m.

1000018344

1000018343

Verder waren er de klassieke (veld)wegen en panorama's.

1000018345 1000018352

Vandaag was het zonder bossen.

Morgen hopelijk een toffere en drogere dag.

Dagafstand : 22 km

1000018355

Slaapplaats : bij particulieren
2 L'Omnie, 18140 Couy, Frankrijk

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

6 Reacties

  1. Veerle:
    11 september 2025
    De ene dag is de andere niet hé. Op naar een (hopelijk) drogere dag !
  2. Pa en ma:
    11 september 2025
    Een dag zoals het leven is. Toch een bijzondere boom gezien! Morgen een andere dag. Slaapwel. M
  3. Ethel:
    11 september 2025
    Joost, leuk dat we een beetje met je mee kunnen wandelen. Én ook minder lastig.😉 Chapeau wat je doet! 💪
  4. Lieven Landuyt:
    11 september 2025
    Goed bezig Joost 👌
  5. Magda:
    11 september 2025
    Weer een dag verder,hier hebben we ook een regenbui gehad,maar ik was wel binnen en droog,hopelijk morgen wat meer zo'n en wat meer leven onderweg....nu goed slapen en morgen weer fris en fit op,grtjs❤️🌻
  6. Joren:
    12 september 2025
    Geen superdag, maar toch 22km op de teller. :-) Sterk!