Dag 4 : Saint-Amand-Les-Eaux - Denain

16 augustus 2025 - Wallers, Frankrijk

Vandaag is het voor echt!

DIt is de eerste dag dat ik met volle rugzak op stap ga. Gelukkig is er het gezelschap van Marijke.

1000016235

Die rugzak vullen had ook heel wat voeten in de aarde.  Het is wikken en (letterlijk) wegen wat wel of niet meekan. Wat is noodzakelijk en wat is nice-to-have?

Geloof mij, de keukenweegschaal kwam eraan te pas.

Het eerste deel van de tocht liep door de bossen rond Wallers, onderdeel van de hel van het noorden. De koers is dan ook zeer zichtbaar.

1000016207

1000016256

We liepen zelfs over de echte kasseien van Paris-Roubaix. (Ze moeten alleen het gras wat meer afrijden 🤣😂🤣)

1000016247 1000016281

We kwamen ook zeer liefelijke taferelen tegen.

1000016244 

1000016245

Deze middag zochten we iets in Wallers zelf, maar alles was, jammergenoeg, gesloten. Gelukkig was er een bankje aan de kerk.

1000016253

De variëteit aan wegwijzers is terug wat groter geworden.

10000162591000016237

1000016254

In de namiddag liepen we meer door open terrein en waren de restanten van de (gesloten) mijnen zichtbaar.

10000162571000016251

1000016249

En, ten slotte, onder de noemer ´rariteiten´, kwamen we nog een oude brandkast tegen.

1000016250

Na een leuke tocht, onder een meestal bewolkte hemel, kwamen we rond 15h aan in Denain. De eerste, echte, dag is prima verlopen.

Dagafstand : 19 km

1000016507

slaapplaats : Ô Saphir Spa - Maison N3, Denain
9 Cr Laurette, 59220 Denain, Frankrijk

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

13 Reacties

  1. Bert:
    16 augustus 2025
    Blij te horen dat de eerste normale goed is gegaan ik hoop dat zo verder gaat
    groeten van Bert
  2. Cindy:
    16 augustus 2025
    Je bent in goed gezelschap, mooi dat Marijke je vergezeld op de tocht. ♥️🥰
    Hopelijk geen kassei van Paris Roubaix in je rugzak gestopt als souvenir is weer extra gewicht voor onderweg.🤣 Toppie 20 km vandaag 💪💪💪 groetjes benieuwd naar waar je ons morgen naar toe brengt. 😊
  3. Hendrik Borgonie:
    16 augustus 2025
    Joost,
    Zo te zien ( en te lezen) ben je goed gestart. Veel succes doorheen de tocht. Geniet ervan !!
  4. Joost V.:
    17 augustus 2025
    Merci Herdrik, ik geniet van elk moment
  5. Nathalie:
    16 augustus 2025
    Wat fijn om te vernemen dat je nu definitief gestart bent, en dat nog enkele dagen in goed gezelschap van Marijke! De foto’s en verhalen zijn mooi en interessant, bedankt om ons mee te nemen op je tocht!
  6. Joost V.:
    17 augustus 2025
    Graag gedaan Nathalie,
    Bedankt voor de fijne reactie.
  7. Magda:
    16 augustus 2025
    Top, een goede start en met een fijn gezeschap,geniet van de mooie omgeving en van iedereen die je ontmoet op uw tocht...ik blijf zeker volgen.
  8. Joost V.:
    17 augustus 2025
    Fijn Magda
  9. Isabel:
    17 augustus 2025
    Heel veel succes. Leuk om te lezen dat jullie goed gestart zijn. We blijven volgen.
  10. Joost V.:
    17 augustus 2025
    Top 👍
  11. Stephan:
    17 augustus 2025
    Leuk dat je iedere dag zo een mooi verslag maakt
  12. Joost V.:
    17 augustus 2025
    Graag gedaan Stephan
  13. Pascale:
    17 augustus 2025
    Mooi Joost (en Marijke)! Alle succes voor de volgende etappes! Ik kijk elke dag uit naar het verslag!