Dag 4 : Saint-Amand-Les-Eaux - Denain
16 augustus 2025 - Wallers, Frankrijk
Vandaag is het voor echt!
DIt is de eerste dag dat ik met volle rugzak op stap ga. Gelukkig is er het gezelschap van Marijke.
Die rugzak vullen had ook heel wat voeten in de aarde. Het is wikken en (letterlijk) wegen wat wel of niet meekan. Wat is noodzakelijk en wat is nice-to-have?
Geloof mij, de keukenweegschaal kwam eraan te pas.
Het eerste deel van de tocht liep door de bossen rond Wallers, onderdeel van de hel van het noorden. De koers is dan ook zeer zichtbaar.
We liepen zelfs over de echte kasseien van Paris-Roubaix. (Ze moeten alleen het gras wat meer afrijden 🤣😂🤣)
We kwamen ook zeer liefelijke taferelen tegen.
Deze middag zochten we iets in Wallers zelf, maar alles was, jammergenoeg, gesloten. Gelukkig was er een bankje aan de kerk.
De variëteit aan wegwijzers is terug wat groter geworden.
In de namiddag liepen we meer door open terrein en waren de restanten van de (gesloten) mijnen zichtbaar.
En, ten slotte, onder de noemer ´rariteiten´, kwamen we nog een oude brandkast tegen.
Na een leuke tocht, onder een meestal bewolkte hemel, kwamen we rond 15h aan in Denain. De eerste, echte, dag is prima verlopen.
Dagafstand : 19 km
slaapplaats : Ô Saphir Spa - Maison N3, Denain
9 Cr Laurette, 59220 Denain, Frankrijk
















groeten van Bert
Hopelijk geen kassei van Paris Roubaix in je rugzak gestopt als souvenir is weer extra gewicht voor onderweg.🤣 Toppie 20 km vandaag 💪💪💪 groetjes benieuwd naar waar je ons morgen naar toe brengt. 😊
Zo te zien ( en te lezen) ben je goed gestart. Veel succes doorheen de tocht. Geniet ervan !!
Bedankt voor de fijne reactie.